Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Det skal selvfølgelig være en fed oplevelse at købe gode bønner på Hej Kaffe. 
Her er info om betaling, handelsvilkår osv.

Hej Kaffe 
Nørrevænget 17A
5000 Odense C
CVR-nr. 21951331
hej@hejkaffe.dk

BETALING

Hos Hej Kaffe kan du betale med en række forskellige betalingsmetoder: MobilePay, ApplePay, Google Pay, Shop Pay og almindelige betalingskort, herunder VISA og Mastercard. Oversigten er tilgængelig ved betaling, hvor du frit kan vælge din foretrukne metode. 

Alle priser er angivet i danske kroner og inklusive moms og afgifter. Vi opkræver ingen betalingsgebyrer, men anbefaler selvfølgelig at du læser forretningsbetingelserne for den betalingsmetode du bruger, da nogle betalingsudbydere i særlige tilfælde opkræver gebyrer, for eksempel ved manglende betaling.

Kun myndige personer eller personer med samtykke fra forældre eller værge må handle fra os.

  

LEVERING

Vi leverer udelukkende til Danmark og hvis du bor i Odense C, så kommer jeg susende på min cykel og leveringen er gratis.

Ordrer leveres typisk inden for 1-2 hverdage. I perioder med spidsbelastning kan der dog forekomme forsinkelser, så den samlede leveringstid kan blive op til 4-5 hverdage. Vi pakker alle bestillinger inden for 24 timer på hverdage og sender den med den fragtmetode som du har valgt i forbindelse med dit køb. Den valgte fragtmetode fremgår af den ordrebekræftelse som du modtager efter dit køb.

Hvis du har valgt levering til pakkeshop, kan vores fragtleverandører i sjældne tilfælde ikke levere til den pakkeshop, der vælges under checkout – typisk fordi den valgte pakkeshop er helt fyldt. Vi kan derfor ikke garantere at din pakke bliver leveret til ønskede afhentningssted. Skulle din bestilling, mod forventning, ikke leveres til den ønskede pakkeshop vil den blive leveret til den nærmeste ledige pakkeshop.

Hvis din pakke er sendt fra Hej Kaffe men ikke kan spores hos vores fragtleverandør, så sender vi sgu en ny. Ingen skal vente for længe på deres kaffe.

Hvis du modtager en pakke der er beskadiget, så send lige et billede af pakken, som du modtog den, så vi kan får det fikset.

 

AFBESTILLING

Da jeg gerne vil levere så hurtigt som muligt, behandles ordrer i en fart. Det betyder at jeg ikke kan garantere, at din bestilling kan annulleres eller ændres. Ønsker du at afbestille eller ændre en bestilling, så skriv hurtigst muligt på hej@hejkaffe.dk

FORTRYDELSE

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag hvor du modtager pakken.

UNDTAGELSER TIL FORTRYDELSESRETTEN

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder emballagen.

BRUG AF FORTRYDELSESRETTEN

Hvis du ønsker at fortryde et køb så skriv en mail ti hej@hejkaffe.dk

Det er vigtigt at du skriver dit ordrenummer sammen med fortrydelsen, så jeg ved hvilken ordre du gerne vil fortryde. Fortrydelsen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse inden fristens udløb. Vil du fortryde købet ved at nægte modtagelse eller ved ikke at afhente din pakke, skal du følge samme procedure.

Drejer det sig om en vare med defekt er dette ikke en fortrydelse, men en reklamation.

Det er også muligt at benytte lovens standardfortrydelsesformular som findes i bunden af denne side. Anvendelse af denne formular er ikke obligatorisk, og din fortrydelse vil blive behandlet på præcis samme måde som hvis du sender en e-mail til os.

RETURNERING

Hvis du fortryder dit køb, skal du sende varen tilbage til os senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal selv betale for fragten i forbindelse med returnering af en ordre. Hvis du nægter at modtage pakken eller pakken sendes retur, fordi den er uafhentet i en pakkeshop, er dette også forbundet med omkostninger. I tilfælde, hvor du ikke har afholdt omkostninger til returfragt, fratrækker vi 50 kr. som kompensation for vores betaling af returfragt.

Det er vigtigt at alle varer sendes tilbage i originalemballagen og pakkes forsvarligt, da det er dit ansvar at sikre forsvarlig transport af varen – nøjagtigt ligesom det er vores ansvar at sikre, at varerne pakkes forsvarligt når de sendes til dig. Det er derfor også vigtigt at du får en kvittering på at pakken er sendt, så den kan spores og er forsikret.

 

TILBAGEBETALING

Når du fortryder dit køb vil du blive refunderet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb. Ønsker du anden tilbagebetalingsmetode er det vigtigt, at du gør opmærksom på dette ved oprettelsen af din fortrydelsessag.

Hvis du sender en pakke tilbage til os – enten ved at bruge en returlabel, eller f.eks. ved ikke at hente din pakke i en pakkeshop eller hvis fragtleverandøren forgæves har forsøgt at levere din pakke – refunderer vi dig senest 14 dage efter vi har modtaget varerne – og typisk inden for 4-5 dage. Vi gør opmærksom på, at det i nogle tilfælde kan tage mellem 3 og 5 uger for fragtleverandørerne at sende pakken retur til os, afhængigt af hvilken fragtleverandør, der håndterer returforsendelsen.

Vi refunderer ordren så snart vi har modtaget varerne retur og efterprøvet at de overholder vores betingelser for returnering.

 

TVISTER

Ved eventuelle tvister mellem Hej Kaffe og kunden vil vi først forsøge at løse dem gennem dialog. Hvis det ikke fører til en løsning, kan tvisten indbringes for de relevante danske myndigheder og afgøres i henhold til dansk lovgivning ved retten i Odense.

REKLAMATION

Skriv eller ring til mig hvis du vil klage over kaffen. Jeg vil gerne vide det, hvis du ikke synes kvaliteten er i top, så vi kan finde en god løsning. Du kan skrive til hej@hejkaffe.dk